Vi vill gärna höra ifrån dig.

Här är några vanligt förekommande frågor.

Dropshipping

Hur fungerar dropshipping?

Dropshipping är en affärsmodell som gör att återförsäljare kan sälja produkter som de inte själva lagerhåller. När en kund lägger en beställning i återförsäljarens webbutik så vidarebefordras beställningen till dennes grossist som i sin tur paketerar och skickar produkten till återförsäljarens kund.

Du hittar mer information om dropshipping genom följande länk: Dropshipping 101 (Artikel).

Kan vem som helst hålla på med dropshipping?

Absolut, dropshipping är ett väldigt enkelt sätt att komma igång med en webbutik och används idag av både stora som små webbutiker.

Du hittar mer information om dropshipping genom följande länk: Dropshipping (Guide).

Behöver jag starta företag för att hålla på med dropshipping?

Ja, eftersom du säljer produkter i vinstsyfte måste det betalas skatt och moms. Den enklaste formen av företag kallas för enskild näringsverksamhet. Du behöver då registrera dig för F-skattsedel och moms.

Du hittar mer information på Skatteverkets webbplats eller genom att klicka på följande länk (Skatteverket).

Hur hanterar man lagersaldo när man jobbar med dropshipping?

Det vanligaste sättet att hantera lagersaldo är genom att synka leverantörens databas med återförsäljarens webbutik genom en API. Det är dock inte alla leverantörer som erbjuder en sådan funktion och det kan därför variera beroende på leverantör.

Jag skulle behöva hjälp med att starta min webbutik?

Vi har förberett en enkel guide som vem som helst kan använda för att bygga en webbutik.

Du hittar mer information om att starta webbutik genom följande länk: Skapa webbutik (Guide).

Hur lång leveranstid är det till Sverige?

Leveranstiden varierar beroende på grossist. På varje dropshippers sida under ”Fraktinformation” står leveranstiden till Sverige specificerad.

Företagsregister

Hur kan jag kunna vara säkert att det är en bra leverantör?

Vi på Dropshipping.se kontrollerar alla leverantörer som läggs till i vårt register. En ytterligare säkerhetsfunktion i form av betygsättning av våra medlemmar finns även så att vi kan ta bort dropshippers som inte lever upp till förväntningarna.

Har ni en leverantör inom min bransch?

Du kan enkelt söka efter bransch eller produktkategori i vårt företagsregister.

Detta kan du göra via följande länk: Dropshippers (Företagsregister).

Tillkommer det några avgifter hos leverantörerna?

Ett fåtal leverantörer tar ut extra avgifter för att erbjuda dropshipping till återförsäljare. I dessa fall är ”Extra avgifter för dropshipping” på deras sida markerad.

Hur får jag kontakt med leverantörerna?

På varje dropshippers sida hos oss finns en titel ”Ansökningar”. Detta beskriver hur företaget tar emot ansökningar med dropshipping.

Jag hittar inte leverantörer som jag behöver?

Om du inte skulle hitta någon intressant leverantör så får du gärna kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Bokar ni aktivt in nya dropship-leverantörer?

Vi jobbar kontinuerligt med att kontakta nya leverantörer, framförallt ifrån Sverige, och introducerar dessa för dropshippingkonceptet. Sedan starten av Dropshipping.se har ett av våra främsta mål varit att få fler grossister att börja med dropshipping.

Medlemskap

Vad man får tillgång efter att ha blivit betalande medlem?

  • Unikt och uppdaterat register med dropshippers.
  • Skapa beställningar till dina leverantörer på nolltid.
  • Sök bland tiotusentals produkter som du kan börja sälja.
  • Visa att du använder säkra leverantörer med vårt emblem.
  • Support från erfarna medarbetare.
  • Rabatterade priser hos våra samarbetspartners.
  • Ett research team som hjälper dig att hitta dropshippers.
  • Verktyg som hjälper dig att komma igång med dropshipping.

Vad är skillnaden mellan Guld- och Silvermedlemskap?

Skillnaden mellan de olika medlemskapen är bindningstiden. Guld- varar i 12 månader och Silvermedlemskapet varar i 6 månader i taget.

Erbjuder ni prövotid (trials)?

Istället för prövotid har vi öppnat upp stora delar av informationen som finns i våra databaser även för besökare. Detta gör vi för att du som besökare ska få tillräckligt med information för att veta om vårt medlemskap är något för dig.

Hur länge varar medlemskapen?

Det finns olika längd på medlemskapen (6 och 12 månader). Du kan när som helst under denna period avsluta ditt medlemskap. Om du vill fortsätta ditt medlemskap löper det därefter över i en ny period.

Vilka betalningsmetoder kan kan jag betala med?

I dagsläget erbjuder vi endast betalning via kontokort.

Det går inte att betala med mitt kort?

Om ditt betalkort inte accepteras i kassan beror detta på att vår betalningsmetod Stripe av någon anledning blockerar betalningen. I dessa fall ber vi dig att kontakta din bank för att reda ut problemet.

Är min betalning säker?

Vi använder SSL-certifikat vilket krypterar all data som sänds mellan din dator och vår. Vår betalningmetod är Stripe vilket är en av de mest använda betalningsmetoderna på nätet.

Kan jag avsluta mitt medlemskap?

Självklart, du kan när som helst avsluta ditt medlemskap genom att gå till ”Mitt Konto” och sedan ”Avsluta Medlemskap”.

Vad är era företagsuppgifter?

All företagsinformation om oss hittar du via länk (Alla Bolag)

Kan man få komma i kontakt med er?

I dagsläget erbjuder vi support via e-post. Är det någonting du undrar eller vill fråga så får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret ovan eller via e-postadressen info@dropshipping.se så återkommer vi snarast.

Fungerar er tjänst med alla webbutikslösningar som Woocommerce eller Shopify etc?

Ja, i dagsläget erbjuder vi ingen webbutikslösning utan du kan enkelt importera produktfiler som du får av grossister till din valda webbutikslösning.

Måste jag vara medlem hos er så länge jag samarbetar med en leverantör eller kan jag fortsätta samarbetet även då jag sagt upp medlemskapet?

Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap hos oss och fortfarande samarbeta med leverantörer.